ای خداوندی که دیدگان از دیدارت فرومانند،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز/ نیایش پنجم صحیفه سجادیه. آرشیو - کربلا همچنان جاریست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لحظه لحظه با امام

ارسال‌کننده : در : 87/3/11 9:56 صبح

باسمه تعالی

با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم.

امام رضا 

نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)را بر تمام عاشقان ولایت و هموطنان عزیز تسلیت می گویم.

 

 

 




کلمات کلیدی :

فاطمیه

ارسال‌کننده : در : 87/3/2 12:0 عصر

شیعیان من :

قبر مخفی من دلهای شما و زیارت من یاری همسر مظلومم علی است.

 1

 

محبین من :

سوم پسر نادیده ام " محسن " بهترین حجت شماست...

تا با صیادان سقیفه که او را چیدند و مرا همچون شمع آب نمودند دشمنی کنید.

 

2

 

 

3

 

آنها که ستم کردند به زودی می دانند که بازگشتشان به کجاست!

 

 




کلمات کلیدی :

استاد شهید مرتضی مطهری

ارسال‌کننده : در : 87/2/6 9:38 عصر

مرزبان بیدار

در روز 13 بهمن 1298 شمسی،خدای کریم به عالم ربّانی حاج شیخ محمد حسین مطهری و همسر مومنش- سکینه- فرزندی هدیه کرد که مرتضی نامیده شد و برای آن خانواده پاک ، بهاران را به ارمغان آورد.

مرتضی کم کم دوران کودکی را  پشت سر گذاشت. او که علاقه عجیبی به حقیقت و معنویت داشت با شور و شوق فراوان ، نزد پدر شروع به آموزش کرد و عاقبت این اشتیاق ، وی را به مکتب کشاند و به دیدار گلهای آن بوستان رساند.

 

سر انجام مرتضی در سال 1316 شمسی در زمانی که حکومت سیاه رضا خان بیداد میکرد و ظلمت همه جا را فرا گرفته بود، به دنبال نور و فضیلت راهی حوزه علمیه قم شد تا روح تشنه اش را از کوثر قران و زمزم عترت سیراب کند.

مطهری با دقت ، سرعت، نظم و تلاشی ستودنی به آموختن علوم اسلامی مشغول شد او نزد آیت الله صدوقی،کتاب (مطول) را فرا گرفت و در محضر آیت الله مرعشی نجفی (شرح لمعه)

را بیاموخت.

استاد مطهری ، همچنین در دوره تحصیل همفکر و یار و یاور سازمان انقلابی و اسلامی

" فدائیان اسلام" بود. این حزب سیاسی اسلامی که در سال 1324 شمسی از سوی روحانی مبارز سید مجتبی نواب صفوی  تشکیل شد نقش موثری در مبارزه با ستمگران و استبداد داشت.

استاد مطهری ، علاوه بر مباحثه دروس اصولی، فقهی و فلسفی، خود حوزه تدریس داشت.

او از جمله کتابهای ذیل را تدریس می کرد:

" مطول"(در علم معانی، بیان و بدیع)

 

" شرح مطالع"(در علم منطق)

 

" کشف المراد"(در علم کلام و عقاید)

 

" رسائل" و " کفایه"(در علم اصول فقه)

 

" مکاسب"(در فقه)

 

" شرح منظومه" و "اسفار" (در فلسفه)

 

در سال 1333 استاد مطهری تدریس در دانشگاه تهران را شروع کرد.

آیت الله مطهری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تثبیت حکومت اسلامی، فعّالیت های

بسیار ارزنده و سر نوشت سازی انجام داد.شهید مطهری2

از جمله، ایشان مهمترین و مورد اعتماد ترین مشاور حضرت امام خمینی بود.

 

آیت الله مطهری که آرزویش شهادت در راه خدا بود و در کتابها و گفتارهایش ، مقام بلند و ارزش والای شهید را با عباراتی نغز و حکیمانه نوشته و گفته بود، سر انجام به آرزویش رسید.

در شب چهار شنبه 12 اردیبهشت1358 ساعت بیست و دو و بیست دقیقه ، استاد مطهری به وسیله جوانی فریب خورده از اعضای گروهک سیاسی و منافق فرقان  به شهادت رسید.




کلمات کلیدی :

من یک زن وهابیم

ارسال‌کننده : در : 87/1/30 4:7 عصر

از پس پرده های سکوت و رخوت سخن می گویم، سکوتی به بلندای عمر مادران و جده های در گذشته ام که در ستم زیستند و در ستم آرمیدند.

من یک زن وهابیم، زنی برخاسته از نسلی متعصب و متحجّر. زنی محروم از هرگونه حق انتخاب و حتی ممنوع از گریستن بر مرگ عزیزان.

علمای فرقه ام قائل به حرمت حضور من در قبرستانند. زیارت قبور را بر من حرام کرده اند و حدیثی را مهر دهانم که : لعن رسول الله زوارات القبور.

از این شعار حتی تابلویی ساخته و بر قبرستان بقیع آویخته اند و تنها با همین قول، زنان را از زیارت قبور منع کرده اند. شیوخ از جمله " بن باز" معتقدند که این لعن نه تنها حرام بلکه بر کبیره بودن گناه دلالت می کند! یعنی رفتن من به قبرستان گناه کبیره است!؟

پس چگونه است که فاطمه دختر رسول الله هر جمعه یا هفته ای دو بار به زیارت قبر عمویش حمزه و دیگر شهدای احد می رفت بی آنکه نهیی از جانب پدر یا همسرش به او برسد؟

مگر نه این که رسول خدا از کنار زنی که نزد قبری می گریست عبور کرد و به وی فرمود : تقوا پیشه کن و صبر نما. اگر بنای بر حرمت است ،چرا پیامبر، زن را به خارج شدن از قبرستان امر نکرد؟

من یک زن وهابیم ،با هزار سوال مانده در گلو، مرا نه از رفتن بر سر قبور که حتی از گریه بر مردگانم نهی کرده اند گریه ای که جزء فطریات آدمی است و جدایی انسان از فطریات ، ناممکن. که اگر نباشد، قلب را زنگار غم می گیرد و عقده ها و دلتنگی ها در سینه باقی می ماند.

اما مفتی های فرقه ما این ها را نادیده گرفته اند و تنها به روایتی از پیامبر(ص) در باره گریه عده ای بر یک زن یهودی تمسک می کنند که فرمود: آنها برای این میت گریه می کنند در حالی که او هم در قبر عذاب می بیند. حال آن که او زن یهودی بود نه مسلمان و نشان میدهد که زن به سبب اعمال خود در قبر عذاب می شود و بازماندگانش به چنین گنهکاری می گریند نه این که او بی گناه بوده باشد و به سبب گریه اطرافیانش عذاب شود.

مگر نه این که شخص پیامبر (ص) هنگام ورود به مدینه به زیارت مزار مادرشان رفتند و به یادش گریستند به گونه ای که حاضران نیز به گریه افتادند.

احمد بن حنبل نقل کرده است پیامبر (ص) در بازگشت از جنگ احد وقتی زنان را دید که در فقدان شوهران کشته شده ی خویش گریه می کردند ، فرمود : اما حمزه گریه کننده ای ندارد .

و زنان چون این سخن را شنیدند بر حمزه نیز گریستند . پس چرا پیامبر (ص) زنان را از گریه منع نکرد ؟ و حتی با گفتن جمله ای گریه ایشان را شدت بخشید ؟

مگر علی (ع) در هجر فاطمه (س) و فاطمه (س) در سوگ پدر (ص) نگریستند؟

من محکومم به جدایی کامل از عزیزان هنگام مرگشان و ممنوع از رفتن بر سر مزار ویا حتی گریه دورا دور در فراقشان .

من یک زن وهابیم، بزرگ شده در فرقه ای که زن را تنها برای ارضای مرد ، خدمت به او و فرزند آوردن برایش می خواهند.با ظلم طاقت فرسای مردان وهابی نسبت به زن بزرگ شده ام . تاکید علمای ما بر حجاب چیزی فرا تر از حد شرعی است شیوخی مانند : ابن باز، شیخ صالح المنجد و.. به وجوب پوشاندن صورت برای ما زنها هستد. زن وهابی چنانچه چهره خود را در انظار عمومی نپوشاند به حبس و تازیانه محکوم می شود . زن تحت سلطه طالبان را نیز در صورت نپوشاندن چهره در ملا عام شلاق می زدند.

من یک زن وهابیم، در روزگاری که همه جا سخن از بزرگداشت زن و احیای حقوق اوست علمای فرقه ام مرا فتنه می نامند . مرا فتنه می دانند و از حضور در اجتماع  منع می کنند که نه فتنه گری کنم و نه دیگران را به فتنه بکشانم .

در مسلک ما زن تا هنگام ازدواج حق دیدن همسر آینده اش را ندارد و چه بسا چشم باز کند و خود را در کنار مردی مسن تر از پدر خوش ببیند، اما حتی حق اعتراض به پدر یا سر پرست خود را نخواهد داشت .

من یک زن وهابیم، زنی دارای شناسنامه بدون عکس . علمای وهابی به شدت با عکس دار شدن آن مخالفت کردند. من با شناسنامه و کارت شناسایی شناخته نمی شوم .

من زنی بی هویتم، پس جای تعجب نیست که داشتن حساب بانکی مستقل یا خرید و فروش بدون اجازه شوهر بر من حرام باشد .

من یک زن وهابیم ، علمای فرقه ام رانندگی زن را حرام میدانند و آن را مفسده انگیز می پندارند. در سال 1990میلادی 46 زن عربستانی در ریاض راهپیمایی کردند تا اعتراض خود علیه وهابیت و سخت گیری هایش را اعلام کنند اما راهپیمایی شان توسط آل سعود سر کوب شد و تلاش در جهت احیای حقوق زنان بی نتیجه باقی ماند.

چه می گویم؟  ما حتی از حق حضور در اجتماعات محرومیم چه رسد به رانندی! حال آنکه ما آزادی حق رانندگی زنان را از علمای وهابی خواستاریم . زهی خیال باطل.....

ما زنان وهابی بدون مرد هیچیم و حتی حق مسافرت و حضور در اماکن عمومی را نداریم.

من یک زن وهابیم، در دنیایی که سیاست حرف اول را می زند من از حقوق اولیه ای چون حق رای و کاندیدا شدن محرومم تا چه رسد رسیدن به مناصب بالای دولتی که حتی حق فکر کردن به آن را هم ندارم.

از حق شرکت در معاملات تجاری و بازرگانی محرومم ، در تصمیم گیری های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی دنیای اطرافم بی تاثیر و از فعالیت اجتماعی و اشتغال به کار محروم و بی نصیب.

در تحصیل علم و حضور در آموزشگاه ها محدود و در تحصیل کلیه رشته های فنی ، مهندسی وحقوقی ممنوع .

من یک زن وهابیم، خسته از ظلم های بر سر رفته و روز و شب در حسرت رسیدن به اسلام حقیقی

*فریادی بی صدا و خاموش،مانده در سینه ای سوخته از تعصبات بی اساس وهابیت*

منبع: مجله پویا




کلمات کلیدی :

12 فروردین روز جمهوری اسلامی

ارسال‌کننده : در : 87/1/11 1:29 عصر

چکیده ای از پیام امام خمینی به مناسبت 12 فروردین"سال روز تاسیس جمهوری اسلامی"

                                       *بسم الله الرحمن الرحیم*

روز دوازدهم فروردین سالروز رسمیت یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین در ایران است،

سالروز تحقق وعده حق تعالی است0

منت خدای را که ملت مستضعف ایران بر مستکبرین جهان ،چه شرقی چه غربی چیره و پیروز شد.

دوازده فروردین روز غلبه جنود الله بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مومن به اوست.ملت ایران این روز را عیدی اسلامی  _ملی تلقی می کند. وآن روز فتح مطلق و نصر به تمام معناست که همه مستضعفین جهان را این نور سنت الهی و سایه پرچم "نصر من الله" فرا گیرد .

آن روزی که مسلمین جهان با مدد غیبی در هر کشور  و هر قطر دست جنایتکار ستمگران و چپاولچیان را از کشور خود قطع کنند و پرچم اسلام و آرم الله اکبر را افراشته نمایند،آن روزی که با قیام دلاورانه و بانگ الله اکبر ،با امثال سادات و هم مسلکان شاه مخلوع ،آن کنند که ملت شجاع

ایران با محمد رضا پهلوی کرد.

 امام

بر ملت شریف ایران است که در هر مسلکی و با هر گروهی هستنند ،از اختلاف و نفاق و کار شکنی برای یکدیگر دست بردارندو دشمنان را با وحدت کلمه و اعتصام به حبل الله در هم کوبند

و نزاع های شخصی و گروهی را که جز از هوای نفس بر نمی خیزد و در صورت رشد همه را به تباهی می کشد و کشور را به خرابی سوق میدهد کنار گزارند و گویندگان و روشنفکران ومتفکران

و دانشگاهیان و دانشمندان ،همه توان خود را صرف قطع امید دشمن اصلی ما آمریکا کنند که با سلطه دشمن قدرتمند، برای هیچ یک چیزی باقی نخواهد ماند.

از خداوند متعال پیروزی اسلام و مسلمین و هدایت منحرفین را خواستارم.

                                                                                                و السلام علی عبادالله

                                                                                                الصالحین روح الله

                                                                                                الموسوی الخمینی

(صحیفه نور ج 12)

 




کلمات کلیدی :

نوروز

ارسال‌کننده : در : 86/12/28 1:0 صبح

                                                       به نام خدا 

نوروز سال نو ایرانی هاست. سنن و مفاهیم موجود در نوروز ریشه در اساطیر و ادیان ایران باستان دارد و در در ادبیات و عرفان دوره اسلامی  بارور شده و مفاهیم جدیدی پیدا نموده است. به طوریکه پس از قرنها از جذاب ترین وجوه فرهنگ ایرانی محسوب میشود.

 2

معمولا همه ساله ایرانی ها در این ایام خصوصا اولین روز فروردین که روز عید است، سفره هفت سین می چینند. در این سفره ماهی قرمز، سبزه، آینه و ...... از متداول ترین نمادهایی هستند که در هر سفره ای دیده میشوند. معمولا افرادی که در زمان وقوع تحویل سال و روز اول از یکدیگر بازدید میکنند در کنار این سفره نیایش و آرزو میکنند و زندگی جدیدی را آغاز میکنند.

(این سنت فقط خاص مردم ایران امروزه نبوده است ، بلکه شامل حال اقوام همسایه هم میشده است که شامل افعانستان، آسیای میانه، آذربایجان میباشند.)

و با توجه به مشغله هائی که مردم امروز دارند شاید امکان نباشد که از همه دوستان دید و بازدید حضوری داشته باشند.1

با آرزوی اینکه سال 87 سال خوبی برای تمام هموطنهای ایرنی باشد .

 

 

 

 

 

 

 




کلمات کلیدی :

انتخابات

ارسال‌کننده : در : 86/12/9 3:43 عصر

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،اداره کشور متکی به آرای مردم است و مردم از طریق انتخابات ،نقش خود را در اداره کشور با انتخاب مسئولین در حوزه های مختلف ایفا می کنند .تمامی مسئولین در کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند. این از ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) بود که با تعیین نوع نظام یعنی "جمهوری اسلامی"اسلام و جمهوریت را با هم جمع کرد و نظام مردم سالاری دینی را شکل داد. انتخابات یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است و از طریق انتخابات مردم همواره در تعیین سر نوشت خود نقشی فعال دارند.ایت الله خامنه ای

در طی 28 سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده ند تا این نقطه قوت را به یک نقطه آسیب پذیر تبدیل کنند و از این طریق به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند.

دشمنان برای رسیدن به این هدف شوم و پلید در هر انتخاباتی 2 راهبرد اصلی را دنبال کرده اند.

1: راهبرد جلو گیری از مشارکت حد اکثری مردم برای القاء جدایی مردم از نظام.

2: راهبرد به قدرت رساندن عناصر فرصت طلب و غیر معتقد به نظام اسلامی.

شکل گیری دوم خرداد و مجلسی مانند مجلس ششم به خوبی نشان داد که هرگاه در انتخاب نمایندگان دقت لازم صورت نگیرد ، مجلسی که در راس امور است و باید راهگشای مسایل و حلال مشکلات کشور ونظام باشد ، میتواند خود به چالش نظام اسلامی تبدیل شود. مجلس ششم به دلیل ورود برخی عناصر غیر معتقد به قانون اساسی و نظام دینی با محوریت ولایت فقیه ، چنین کار کردی را پیدا کرد و در مقاطعی کشور و نظام را با چالش مواجه ساخت.

*امیدوارم در انتخابات هشتم مردم حضور فعالی داشته باشند وآگاهانه رای دهند*

 رهبر انقلاب

 




کلمات کلیدی :

به یاد آنکه مذهب حق یادگار اوست

ارسال‌کننده : در : 86/8/14 5:51 عصر

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17 ربیع الاول سال 83ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

به یاد مهدی و صبح امدنش

ارسال‌کننده : در : 86/6/6 5:41 عصر

اسلام علیک یا صاحب الزمان*

ولادت با سعادت اقا امام زمان (عج) را به همه ی مسلمانان جهان

تبریک عرض میکنم

 

یا مهدی ادرکنی

 

 

یا مهدی

 

 

 




کلمات کلیدی :

<   <<   6   7   8      
این صفحه را به اشتراک بگذارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن