ای خداوندی که دیدگان از دیدارت فرومانند،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز/ نیایش پنجم صحیفه سجادیه. انقلاب اسلامی - کربلا همچنان جاریست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انقلاب اسلامی

ارسال‌کننده : در : 89/11/14 4:9 عصر


انقلاب اسلامی ایران که در سال 1357 شمسی به پیروزی رسید ،انقلابی بر گرفته از آموزه های اسلام وعقاید اسلامی بود.انقلابی برگرفته از فرهنگ عاشورا.
از دیدگاه اسلامی هر گونه قانونی که انتساب به خداوند نداشته به شرک منتهی میشود و فقط کسی مجاز به جعل قانون است که از طرف خداوند ماذون باشد.
از دیدگاه شیعه انسان یکتا پرست نباید از هیچ فرد یا نهادی فرمان ببرد و کسی را ولی،سرپرست و ارباب خود قرار دهد مگر آنکه خداوند سبحان برای او چنین حقی را تشریع کرده باشد. بنابراین در زمان شاهنشاهی حکومت طاغوت بود که از طبعیت آن نهی شده است.
لذا در فرهنگ اسلامی در زمان غیبت امام معصوم(ع) باید امر حکومت به فقیه عادل باتقوا و دارای شرایط لازم رهبری واگذار شود و مردم به خاطر داشتن یک حکومت اسلامی قیام کردند و همان طور که گفته شد این قیام برخاسته از اعتقادات آنان بود و حال پس از این پیروزی دشمن به این نکته دست یافته که بایدعقاید این مردم را ضعیف کرد و در راستای این هدف شیطانی گام برمی دارد.
اینکه در آغاز مطلب خود به عاشورایی بودن این انقلاب اشاره کردم استناد به این سخن امام حسین داشتم که در بین راه کربلا در یکی از سخنرانی هایش فرمودند( اگر کسی ببیند که زور مداری و سلطانی که با زور بر دیگران مسلط باشد و قدرتی در اختیار دارد،در سایه قدرت خود پیمان خدا را  که عهد عبودیت است،شکسته"یس60"...با دستورات پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)مخالفت کرده و به انچه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده عمل نمی کند،رفتارش با  مردم همراه با گناه و تعدی است، اگر کسی چنین قدرتمندی را دید و با گفتار و رفتار خود روش او را تغییر نداد  یعنی با سخن یا با عمل کاری نکرد که این شخص به مسیر صحیح برگردد،اگرمسلمانی چنین چیزی را دید و کاری انجام نداد که اورا از رفتار غلط باز دارد "کان حقیقا علی الله ان یدخله مدخله"حق خدا است که او را نیز با همان ستمکار وارد جهنم کند تا با ستمگران همنشین شود.(اذرخشی دیگر از اسمان کربلاص146) "البته این یک نظر شخصی است".
انقلاب ما انقلابی موفق بود چرا که در صحنه بین الملل تحول و تغییری به وجود آورد که از جمله آن میتوان به احیا روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان و احیاء روحیه خود باوری و سلطه ستیزی در میان ملتها اشاره کرد مثلا.
ایران اسلامی از آغاز انقلاب تا کنون در تحریم بوده اما نه تنها خم به ابرو نیاورده  بلکه به حرکت پرشتاب و روبه رشد خود ادامه داده است.
همه ما ایرانیان دست نیاز خود را به سوی بی نیاز مطلق بالا برده و دعا می کنیم که تا طلوع آن حجت بزرگ خدا رهبر عزیز مارا حفظ  فرماید و این انقلاب را به انقلاب حضرتش برساند.

دهه فجر89




کلمات کلیدی : انقلاب اسلامی ایران که در سال 1357 شمسی به پیروزی رسیدوعقاید اسل

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن