ای خداوندی که دیدگان از دیدارت فرومانند،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز/ نیایش پنجم صحیفه سجادیه. ملت ایران سیاستمداران حامی اغتشاشگران را از رفتار خود پشیمان میک - کربلا همچنان جاریست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملت ایران سیاستمداران حامی اغتشاشگران را از رفتار خود پشیمان میک

ارسال‌کننده : در : 88/7/1 3:35 عصر

مشروح نشست احمدی‌نژاد با خبرنگاران آسوشیتدپرس و ATNآمریکا- 2و پایانی

موفق باشیبه گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیویورک، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه تلویزیونی ATN آمریکا ابراز امیدواری کرد به نقطه‌ای برسیم که همه مسائل را از طریق قانون و منطق حل کنند و همه اسلحه‌ها به قلم تبدیل شود.
این جمله را احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاری گفت که از وی سئوال کرد آیا به عنوان کسی که از سیاست‌های سلطه‌جویانه غرب در منطقه خاورمیانه انتقاد می‌کند و نسبت به اشغال و کشتار انسان‌های بی‌گناه اعتراض دارند، از کشته شدن چند تن از ایرانیان در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم هم متاسف است؟ و در خصوص این سوال اظهار داشت: حتما من از کشته شدن هموطنان خود متاسف و متاثرم.
رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه در حوادث بعد از انتخابات 20 تن هموطنان ما کشته شدند که مقصر این حوادث نبودند بلکه مقصر برخی سیاسیون بودند که آنها را تخریب کردند و من هم از دستگاه قضایی خواستم دقیقا به این مسئله رسیدگی و مقصرین را مجازات کند.
احمدی‌نژاد در عین حال گفت: روزانه بیش از این تعداد در آمریکا در برخوردهای پلیسی کشته می‌شوند و ما برای آنها نیز متاسفیم و امید است به نقطه‌ای برسیم که همه، مسائل را از طریق قانون ومنطق حل می‌کنند و همه اسلحه‌ها به قلم تبدیل شود که البته ممکن است این آرزو دور به نظر برسد اما باید در این جهت تلاش کنیم.
وی ادامه داد: دولت در حوادث اخیر نقشی نداشت و وقتی درگیری و آشوب می‌شود قطعا مشکلاتی پیش می‌آید اما برخی دولت‌های خارجی در این زمینه نقش‌آفرین بودند.
وی ادامه داد: افرادی که کشته شدند از مردم دارای سلایق و دیدگاه‌های مختلف بودند و حتی بسیاری از آنها طرفدار قاطع دولت بودند و نقشی در حوادث نداشتند و عازم خانه خود بودند.
" در همین حوادث اخیر خانمی با دختر خود در محل کارش که یک مغازه بود توسط کسانی که مدعی مخالفت با دولت بودند، به رگبار بسته شدند که از این بابت متاسفیم و تدبیر می‌کنیم دیگر از این اتفاقات در ایران نیافتد و حتما راه‌های دخالت بیگانگان را با قاطعیت می‌بندیم ".
احمدی‌نژاد گفت:‌ برخی سیاستمداران اروپایی و آمریکایی با مواضع نادرست خود عده‌ای را به اغتشاش و آشوب تشویق کردند و ما آنها را مقصر می‌دانیم و کاری می‌کنیم که دیگر نتوانند مرتکب چنین کارهای زشتی شوند.
خبرنگاری از رئیس‌جمهور کشورمان درباره مواضع آینده اوباما در صحنه جهانی سئوال کرد که احمدی‌نژاد با طرح سئوالی که به مزاح که آیا خبرنگار مذکور می‌خواهد تست هوش انجام دهد که اظهار داشت: دنیا نیازمند تغییرات است و امیدواریم آقای اوباما در جهت تغییر حرکت کند.
وی افزود: سیاست‌های گذشته غلط بوده و باید اصلاح شود اما آقای اوباما زمان بی‌نهایتی در اختیار ندارد و تغییرات باید حقیقی و مبنایی بوده و سریع اتفاق بیافتد.
وی ادامه داد:ما اعلام کردیم اگر تغییرات واقعی باشد از این مسئله استقبال و کمک هم می‌کنیم و هم آرزومندیم که این اتفاق رخ دهد و هم دعا می‌کنیم که تغییرات واقعی صورت گیرد.
خبرنگار دیگری از رئیس شورایعالی امنیت کشورمان در خصوص امضای پروتکل الحاقی برای منع آزمایشات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران سئوال کرد که احمدی‌نژاد پاسخ داد:پروتکل الحاقی ربطی به منع آزمایشات هسته‌ای ندارد و آژانس هم در گزارشات متعدد و متوالی خود اعلام کرده بود که انحرافی در برنامه هسته‌‌ای ایران مشاهده نکردند.
احمدی‌نژاد پرسید چه کسی باید پروتکل الحاقی را امضا کند ایران که در آغاز راه غنی‌سازی است و یا آنچه 10هزار کلاهک هسته‌ای نسل پنجم این کلاهک‌ها را دارند و قبلا هم علیه ملت‌ها از این سلاح‌ها استفاده کردند.
وی ادامه داد: آنها حتی NPT را امضا نکردند و سوال اساسی این است که آیا فکر نمی‌کنید دولت‌هایی که هزاران بمب اتم ذخیره کرده‌اند باید تعهد بدهند و آیا فشار سیاسی بر ایران دادن آدرس غلط نیست؟
وی اضافه کرد: دولت‌هایی که می‌گویند مخالف سلاح هسته‌ای هستند باید برای اثبات صداقت خود پیشاپیش همه سلاح‌های خود را از بین ببرند.
" ما در مقطعی داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کردیم اما دیدیم همین مسئله بهانه‌ای شد تا آنها ما را از کل حق خود محروم کند ".
احمدی‌نژاد تاکید کرد: این منطق که کسانی هزاران بمب اتم داشته باشد و دیگران از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای هم محروم شوند شکست خوردند و این همان سیاستی است که می‌ گوییم باید تغییر کند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر در خصوص قرارداد منع آزمایش هسته‌ای تصمیم عادلانه گرفته شود ایران می‌پذیرد اما تصمیمات غیر عادلانه را نخواهیم پذیرفت، تاکید کرد: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما مهمترین مسئله خلع سلاح کسانی است که هزاران کلاهک هسته‌ای انبار کرده‌اند و آنچه دنیا را تهدیدمی‌کند همین مسئله است.
احمدی‌نژاد به خبرنگاران آمریکایی پیشنهاد داد که به اوباما توصیه کنند به جای تعویض بسته‌بندی‌ها سیاست‌های خود را عوض کند و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به بسته‌بندی‌ها نگاه نمی‌کنند بلکه درون جعبه را مورد توجه قرار می‌دهد.
خبرنگاری نظر رئیس‌جمهور کشورمان را در خصوص استقرار سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپای شرقی علیه روسیه جویا شد که وی پاسخ داد: شنیده‌ام آقای اوباما ایران را تهدیدی برای اینده دانسته در حالی که ایران یک فرصت برای همه است و می‌توان از طریق دوستی با ایران از این فرصت استفاده کرد.
احمدی‌نژاد افزود:‌با بیان اینگونه حرفها نمی‌شود بر روی مشکلات اقتصادی و سیاسی و بحران‌های داخلی که گریبانگیر دولت‌های مدعی شده سرپوش گذاشت و یا اشتباهات در عراق و افغانستان را جبران کرد.
وی ادامه داد:‌اوباما اولین رئیس‌جمهوری نیست که ایران را تهدیدی می‌داند و بهتر است شما به او توصیه کنید درباره کسانی که این گونه می‌اندیشیدند تحقیق و مطالعه کند چرا که ایران یک فرصت است و ما دوست ملت‌ها هستیم و هر کس با ایران دوست باشد، به نفع اوست.
رئیس‌جمهور در عین حال تهدید خواندن ایران از سوی اوباما را این گونه تحلیل کرد که احتمال دارد این نوع حرف‌ها نوعی عدول محترمانه از نسل سپر ضد موشکی در برابر روسیه باشد.
احمدی‌نژاد در پایان گفت: دکترین دفاع جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی است و ما فقط باید از خودمان دفاع می‌کنیم و امیدوارم در دنیا تغییرات اساسی رخ دهد و اندیشه‌ها و نیت‌ها عوض شود و همه دوست همدیگر باشیم.
________________

www.farsnews.com




کلمات کلیدی : سفر احمدی نژاد به نیویورک، مصاحبه آسوشیتدپرس

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن