ای خداوندی که دیدگان از دیدارت فرومانند،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز/ نیایش پنجم صحیفه سجادیه. همه رای می دهیم - کربلا همچنان جاریست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه رای می دهیم

ارسال‌کننده : در : 88/2/3 7:52 عصر

امام خمینی : سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید . کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد بترسد،باید بایستد و مقابله کند.

وجوب حضور در انتخابات :

فقیه و اسلام شناس بزرگ جهان تشیع و بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیان حکم شرعی این موضوع فرمودند:

(ما مکلفیم در امور سیاسی  دخالت کنیم، مکلفیم شرعا ، همان طور که پیغمبر میکرد، همان طور که حضرت امیر می کرد.)

مسئولیت این امر خطیر از دیدگاه آن فقیه سیاستمدار به حدی است که ان را در کنار نماز قرار داده و میفرماید: ( باید همه شما ، همه ما زن و مرد، هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند همان طور باید سر نوشت خود را تعیین کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته مفهوم مشارکت سیاسی و حضور در صحنه را چنین تبیین کرده اند: " حضور مردم در صحنه معنایش این است که آحاد مردم ، پیر و جوان قشرهای مختلف، مرد و زن در هر نقطه از کشور مسائل اساسی کشور را مسائل خودشان بدانند،

مسائل علمی و پیشرفت علمی و فنی را مسئله اساسی خودشان  به حساب آورند حضور مردم در صحنه،  یعنی بی تفاوت نبودن ، سر نوشت کشور را رها نکردن، بی رغبت نبودن نسبت به حوادثی که در کشور می گذرد. این معنای حضور در صحنه است.

حضرت ایت الله مکارم شیرازی در جواب استفتایی در این باره که آیا شرکت در انتخابات شرعا واجب است؟

فرمودند: با توجه به شرایط موجود و اینکه دشمنان ما اصرار بر عدم شرکت در انتخابات دارند به نظر میرسد

که شرکت کردن تمام افراد واجد شرایط واجب است.

ضرر های جبران ناپذیر :

با توجه به اینکه هر نوع انتخاب ناصحیح سرنوشت یک جامعه و کشور را حد اقل چهار سال دستخوش بحران یا شکست  و ناکامی های جبران ناپذیر فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی می کند و حقوق آن ملت را  ضایع کرده و ضررهای بیشماری را متوجه آنان میکند بر همگان لازم است تا با درایت و هوشیاری  کامل این قدرت عظیم را به کاندیدای اصلح واگذار نمایند. بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در این باره می فرمایند: سرنوشت اسلام و مسلمین را به دست کسی که لایق این مقام نباشد ندهید. انتخاب رئیس جمهور ، خواندن  نماز و گرفتن روزه نیست که اگر همراه با شرایط نبود  تنها باطل باشد و به صورت صحیح اعاده گردد. بلکه بی توجهی در انتخابات ، سرنوشت سویی را برای دنیا و آخرت رای دهندگان  و شخص رئیس جمهور رقم خواهد زد. از این رو باید مواظب باشیم انتخاب رئیس جمهور سیلی به اسلام نباشد

بلکه با انتخاب خود سربازی فداکار را در صحنه دفاع از اسلام و منافع مسلمین وارد کنیم.

انتخاب اصلح:

الف: مفهوم و ضرورت  انتخابات اصلح: در بیان مفهوم انتخاب اصلح امام خمینی  ره می فرمایند: ( اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی میکنید و این یک محکی برای خودتان استکه تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای خودتان.)

مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: ( همچنان که اصل انتخابات  یک  تکلیف الهی است انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است.

ب: معیار های انتخاب اصلح:

1-     داشتن بینش سیاسی ، امام علی علیه السلام می فرمایند: {{ آفت کارگزاران  ناتوانی در بینش سیاسی است}}

2-     انصاف و دوری از ستم

3-     شجاعت انقلابی، یکی از معیارهای بنیادین کارگزاران نظام دینی داشتن شهامت، شجاعت ، و جرات بیان نظرات خود و استقلال رای و نترسیدن از دشمنان داخلی و خارجی و باج ندادن به جناحها و گروههای معارض و غیر خودی است.

4-     حمایت از محرومان

5-     صلاحیت انتخابی.

با امید شرکت تمام ایرانیان واجد شرایط عزیز در انتخابات ریاست جمهوری .?

 




کلمات کلیدی :

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن